Marchewki zawierają mnóstwo antyoksydantów wzmacniających odporność, a kalafior obfituje w składniki odżywcze chroniące komórki przed zniszczeniem i zapobiegające wzrostowi guzów. Kurkuminę – aktywny składnik kurkumy – od dawna stosowano w leczeniu wielu dolegliwości, takich jak ból zębów, powolne gojenie się siniaków, bóle w klatce piersiowej czy kolki. Kurkumina działa także przeciwzapalnie, a jako silny przeciwutleniacz chroni organizm przed toksynami i działaniami wolnych rodników.

Przepis :

4 – duże marchewki z obciętymi końcówkami, pokrojone na kawałki

0,5 – głowki małego kalafiora podzielonego na kawałki

0,5 – łyżeczki kurkumy w proszku

Wkładaj warzywa na zmianę. Po wyciśnięciu wymieszaj gotowy sok, posyp kurkumą i wypij bezpośrednio po przyrządzeniu .

 

 

 

 

 

 

 

Składniki odżywcze :

Witaminy B1, B2, B3, B5, B6, C, K,

beta-karoten, kwas foliowy: bor, wapń

chrom, żelazo, magnez, mangan, fosfor,

potas, cynk; kurkumina; indole; tryptofan