Hummus to pożywna pasta, bogata w witaminy, składniki mineralne i  białko. Z tego ostatniego powodu jest nieodzownym elementem diety wegetariańskiej i wegańskiej. Ważnym składnikiem hummusu jest pasta z sezamu (tahini), która dostarcza aminokwasu metioniny, czyniąc białko z całej „potrawy” bardziej dostępnym dla organizmu. Hummus to produkt wysokobiałkowy, dlatego po jego zjedzeniu długo towarzyszy nam uczucie sytości i nie będziemy podjadać między posiłkami. Dodatek buraków wzmocni układ krwionośny, gdyż zawierają one barwniki, które są silnymi przeciwutleniaczami i czterokrotnie zwiększają przyswajanie tlenu w komórkach. Buraki są wspaniałym środkiem krwiotwórczym, zapobiegają anemii. Hummus to zdrowa przekąska, która doskonale smakuje z pieczywem, warzywami lub jako dip do chipsów.

Składniki:

  • Puszka ciecierzycy (ok. 425 g) we własnej zalewie
  • 1 średni burak (ugotowany)
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 cytryny
  • 2 łyżki tahini
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • Sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

  1. Do komory wyciskarki włóż ciecierzycę, pokrojonego na mniejsze kawałki buraka i czosnek. Użyj sita do mielenia.
  2. Wymieszaj zmielone składniki z sokiem z cytryny, oliwą, tahini. Dopraw do smaku solą i pieprzem.

RADA:

Hummus może być gęstszy lub bardziej aksamitny, kremowy w zależności od ilości dodanej zalewy!