5 POMYSŁÓW NA ZDROWE ŚNIADANIE
12 Jun 2019

5 POMYSŁÓW NA ZDROWE ŚNIADANIE

Śniadanie to najważniejszy posiłek każdego dnia. Po przespanej nocy, wczesnym rankiem musimy pobudzić nasz umysł i ciało do pracy, dostarczyć “paliwa” i energii. W zdrowym śniadaniu powinny znaleźć się węglowodany, białko i błonnik. Dobre, lekkostrawne i zdrowe śniadanie to najlepszy sposób na początek dnia. Wpływa pozytywnie na Twoje samopoczucie, dodaje energii, pobudza umysł do pracy. Nasze śniadanie powinno być, różnorodne, lekkostrawne, dostarczyć witamin i składników odżywczych.

Poniżej przedstawiamy 5 propozycji na smaczne i zdrowe śniadanie:

Owsianka
O tym, że owsianka jest bardzo zdrowa wiemy nie od dziś. Codzienne jedzenie owsianki poprawi naszą sprawność fizyczną i wytrzymałość. Owsianka zajmuje 3 miejsce w rankingu na najzdrowsze jedzenie świata. Można ją ugotować na mleku lub w wersji dietetycznej na wodzie. Owsianka na mleku dostarczy naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych aminokwasów. Ponadto płatki owsiane to bogactwo witamin: B6, B1 i kwasu pantotenowego, minerałów: magnez, żelazo oraz błonnika. Owsiankę można zjeść na słodko – z owocami, bakaliami, orzechami lub z dodatkiem marchewki, imbiru, kurkumy, cynamonu.

 

 

 

 

 

Pieczywo pełnoziarniste
Zamiast białego pieczywa warto sięgnąć po produkty pełnoziarniste. W porównaniu z białym chlebem pieczywo pełnoziarniste jest mniej przetworzone, jest bogate w błonnik i składniki odżywcze. Dzięki błonnikowi, nie podjadamy i nie odczuwamy głodu przez dłuższy czas, gdyż błonnik pęcznieje w naszym żołądku powodując uczucie sytości. Produkty wieloziarniste sprawią, że będziemy mieli świetne samopoczucie i będziemy czuć się lekko w ciągu dnia.

Owoce i warzywa
Owoce i warzywa oprócz świetnego smaku, zwiększają wartość odżywczą posiłku. Sezonowe owoce są bogate w witaminy, minerały, antyoksydanty, błonnik, które mają korzystny wpływ na zdrowie naszego organizmu. Koktajle warzywno – owocowe będą świetnym sposobem na rozpoczęcie dnia. Warzywa możemy dodać do omletów i innych potraw śniadaniowych. Owoce  do owsianki, płatków śniadaniowych, naleśników, czy jogurtu.

 

 

 

 

 

 

Masło migdałowe
Jeśli nie lubisz nabiału dobra alternatywą będzie 100% masło migdałowe. To naturalne bez sztucznych dodatków i aromatów dostarczy nam witamin (E, witamin z grupy B), minerałów (fosforu, magnezu, miedzi, cynku, manganu, żelaza, wapnia i potasu), błonnika, białka i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Posmaruj nim pełnoziarniste pieczywo, tosta, naleśnika czy gofra i zacznij zdrowo i smacznie swój dzień.

Jaja
Jajka są doskonałym źródłem pełnowartościowego, łatwo przyswajalnego białka. Zawierają cenne aminokwasy niezbędnych do zachowania podstawowych funkcji życiowych. Jajka dostarczają cennych witamin: A, D, E, K, a także witamin z grupy B, minerałów: cynku, fosforu, potasu, selenu , wapnia i żelaza. Zdrowy człowiek może jeść jedno jajko dziennie i nie musi martwić się zbyt wysokim poziomem cholesterolu. Jajka można jeść na różne sposoby, gotowane na twardo lub na miękko, smażone, z warzywami lub owocami jako omlety.