Toksyny są obecne w powietrzu, wodzie, produktach spożywczych oraz kosmetycznych. Kumulacja toksyn w organizmie prowadzi do negatywnych skutków zdrowotnych, dlatego raz na jakiś czas należy wspomóc organizm w usuwaniu niepożądanych substancji. Drastyczne diety oczyszczające wypompowują z organizmu nie tylko toksyny ale również energię. Zamiast tego wypróbuj oczyszczające soki, które wspomagają organizm w usuwaniu toksyn, regulują częstotliwość wypróżnień, podnoszą poziom energii oraz dodają blasku skórze. Sekretem soków oczyszczających są dobrze dobrane naturalne składniki.

  1. Jarmuż
    Zarówno jarmuż jak i inne liściaste warzywa np. szpinak czy botwinka neutralizują toksyny w organizmie, ponadto zawierają magnez oraz kwas foliowy co minimalizuje ryzyko wystąpienia anemii. Jarmuż ma bardzo intensywny smak aby go lekko zniwelować można dodać ananasa.
  2. Ananas
    Ananasy jak i inne owoce tropikalne zawierają witaminę C – naturalną substancję przeciwutleniającą, która neutralizuje toksyny oraz wolne rodniki, ponadto reguluje systematyczność wypróżnień.
  3. Jagody
    Jagody są antyutleniającą potęgą, usuwają toksyny z organizmu oraz chronią przed atakiem wolnych rodników, a co najważniejsze smakują nieziemsko.
  4. Kapusta
    Kapusta jak i jarmuż należy do warzyw krzyżowych, posiada silne właściwości oczyszczające. Sok z kapusty zawiera dużo błonnika oraz wody – substancji niezbędnych do efektywnego i bezpiecznego oczyszczania organizmu.
  5. Seler naciowy
    Oprócz substancji odżywczych seler naciowy zawiera dużo błonnika i wody, dlatego wspomaga układ trawienny oraz regularność wypróżnień.
  6. Cytryna
    Cytryny są podstawą diet oczyszczających, wypłukują toksyny ze względu na dużą zawartość witaminy C.
  7. Marchew
    Oczyszczanie organizmu za pomocą soków marchewkowych to sama przyjemność. Oprócz walorów smakowych marchewki neutralizują toksyny, zaopatrują organizm w witaminę A oraz beta-karoten – substancje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wzroku oraz pięknej skóry.
  8. Buraki
    Podobnie do marchewek, buraki są słodkie w smaku, zawierają witaminę C, magnez i potas. Zielone liście są równie odżywcze i bogate w żelazo i wapń.
  9. Ogórki
    Chociaż dużo częściej spożywamy je w tradycyjnej formie, sok z ogórków jest równie smaczny i odżywczy. Ogórki zawierają dużo wody oraz witaminę C, z łatwością wypłukują niepożądane substancje z organizmu.
  10. Papaja
    Silne właściwości przeciwzapalne chronią organizm przed wieloma chorobami, Witamina C neutralizuje wolne rodniki natomiast witamina A wspiera wzrok.

Przykładowe połączenia składników:

  1. Jarmuż, Ananas, Seler naciowy, Marchew
  2. Ogórki, seler naciowy, papaja
  3. Cytryna, seler naciowy, kapusta, buraki
  4. Jagody, ananas