Oczyszczenie organizmu jest bardzo korzystne dla zdrowia, co jakiś czas (2 razy w roku) powinno się przeprowadzić tak zwaną głodówkę czyli dietę, która pozwoli organizmowi zregenerować się.
Diety sokowe oprócz właściwości oczyszczających zaopatrzają organizm w najpotrzebniejsze substancje odżywcze i enzymy, które przyspieszają regenerację bez zbędnego obciążania układu trawiennego.

Każda regeneracja wymaga odpowiedniego przygotowania, jest to bowiem duża zmiana dla organizmu, już tydzień przed planowaną dietą należy wprowadzać w życie poniższe wskazówki:

  • Odrzuć wszelkie używki takie jak alkohol, papierosy, kawę, leki oraz niezdrową żywność, sól, cukier, produkty głęboko przetworzone, mięso i nabiał oraz produkty zawierające gluten.
  • W zamian zwiększ spożycie zdrowych, nieprzetworzonych produktów takich jak warzywa i owoce.
  • Pij dużo wody aby zwiększyć poziom płynów w organizmie.
  • Kąpiele w wodzie z dodatkiem soli Epsom przygotują organizm do oczyszczania oraz wspomogą go w eliminacji toksyn. Do gorącej wanny wsyp 1 kilogram soli Epsom, zanurz się w wodzie na co najmniej 20 minut.

W trakcie głodówki:

  • Podczas oczyszczania organizmu nie stosuj perfumowanych kosmetyków które zawierają substancje chemiczne. Mogą one zahamować proces wydzielania toksyn przez organizm. Stosuj naturalne kosmetyki.
  • Odrzuć wszelkie sztucznie słodzone napoje, spożywaj wyłącznie wodę oraz soki, ewentualnie niesłodzona herbatę ziołową.
  • Nie przeciążaj się, jeśli ćwiczysz regularnie staraj się wykonywać lżejsze ćwiczenia, które wymagają mniej wysiłku.
  • Odpoczywaj, podczas diety będziesz potrzebować dużo odpoczynku a najlepiej krótkotrwałych drzemek.
  • Stosuj kąpiele w soli Epsom, które wspomogą oczyszczanie oraz przyswajalność substancji odżywczych.

Po zakończeniu głodówki:

  • Po zakończeniu głodówki spożywaj nieprzetworzone produkty przez co najmniej kilka dni aby ponownie przyzwyczaić organizm do normalnej diety.
  • Spożywaj lekkie posiłki aby nie obciążać zbytnio układu trawiennego, min:

Surowe owoce i warzywa oraz w formie świeżego soku, jogurt naturalny bez słodzików, zupy warzywne oraz warzywa gotowane na parze, gotowana fasola, jajka i orzechy, produkty mleczne, mięso (nie smażone).