Zalecana dawka owoców i warzyw to 5-9 porcji dziennie, według Instytutu żywności i żywienia tylko 10 proc. Polaków spożywa zalecaną ilość owoców a 7 proc. – warzyw. W obliczu tych statystyk spożywanie soków ze świeżych owoców i warzyw jest bardzo atrakcyjną opcją ponieważ w szybki sposób poprawia jakość życia i zdrowia.

Świeże owoce oraz warzywa zawierają mnóstwo witamin, minerałów oraz antyutleniaczy, które wzmacniają układ odpornościowy, funkcjonalność mięśniową a także są zdrowym i naturalnym źródłem energii. Czym tak naprawdę różnią się świeże soki od smoothie? Jak zwiększyć korzystny wpływ świeżo wyciskanych soków na zimno lub poprzez proces wolnoobrotowego wyciskania?

Dodając świeży sok do napojów mlecznych typu smoothie czy milk shake pulpa oraz białko zawarte w soku zwiększy swoją gęstość dlatego po spożyciu odczujemy większą sytość. Porównajmy jak wpłynie na nas wypicie świeżego soku a wypicie ciężkostrawnego shake’a. Świeży sok napełni Cię pełnowartościowymi substancjami odżywczymi natomiast smoothie jest ciężkostrawny wypicie go można porównać do spożycia posiłku.

Najgorszym faktem jest, że napoje typu smoothies naszpikowane są słodkimi dodatkami którymi mogą być między innymi: słodzone jogurty, mleko migdałowe lub sok owocowy uzyskiwany z koncentratów, miód, mrożone jagody czy maliny a nawet lody. To często używane dodatki to tak zwanych :zdrowych” smoothies i shake’ów. Niestety dodatki te sprawiają, że smoothies zdrowe są tylko z nazwy ponieważ poziom cukru w nich zawarty jest bardzo niezdrowy.

Profesor Barry Popkin, wykładowca na wydziale żywienia Uniwersytetu w północnej Karolinie twierdzi iż „zdrowotny wpływ gęstych smoothie jest znikomy a napoje te, w żaden sposób nie działają korzystnie na nasz organizm. Tak naprawdę wypicie jednego napoju tego typu można porównać do zjedzenia czterech do sześciu pomarańczy lub wypicia dużej szklanki coli.”

W przeciwieństwie do smoothie wyciskanie świeżych soków zachęca do wprowadzania zdrowych nawyków oraz spożywania owoców i warzyw, których nie tolerujemy w innej formie. Przykładem takich warzyw może być jarmuż czy burak, pomimo ogromnej zawartości korzystnych substancji rzadko goszczą w naszej kuchni. W postaci soku warzywa te smakują wyraźniej i lepiej a przy tym mamy możliwość wykorzystania w pełni ich bogactwa substancji odżywczych.

Nie wszystkie wyciskarki wolnoobrotowe są takie same, w interesie Twojego zdrowia leży wybór najlepszej, który spełni Twoje oczekiwania. Dlatego najlepiej jest zainwestować w urządzenie o wysokiej jakości. Sokowirówki, ze względu na szybkoobrotowe ostrza nagrzewają sok oraz utleniają go, z tego powodu ilość i jakość walorów odżywczych jest znikoma a ilość enzymów i minerałów niska. Dodatkowo, w porównaniu do wyciskarek wolnoobrotowych sokowirówki są dużo głośniejsze.

Wyciskarki wolnoobrotowe nie narażają witamin, minerałów i enzymów na wysoką temperaturę, dlatego każda szklana soku zawiera 100% substancji odżywczych. Kolejny atut to większa ilość wydobywanego soku. Hurom oznacza mniej odpadu oraz więcej substancji odżywczych, w ten sposób przeznaczymy mniejszą sumę pieniędzy na zdrowy styl życia.

Dobrze zadbana wyciskarka wolnoobrotowa działa bardzo długo bez dodatkowych kosztów ponieważ w przeciwieństwie do sokowirówki nigdy nie zajdzie potrzeba wymiany tępych ostrzy. Wszystkie te korzyści sprawiają, że wyciskarki wolnoobrotowe Hurom to najlepszy wybór.

Wyciskarka Hurom HH to jedna z najlepszych opcji, wyprodukowana przez innowacyjną firmę z czterdziestoletnim doświadczeniem, która jako pierwsza wyprodukowała i wprowadziła do sprzedaży pionowe wyciskarki z technologią wolnoobrotowego wyciskania. Hurom HH to wyciskarka, która wśród dostępnych modeli pracuje najwolniej w tempie 43 obrotów na minutę, co skutkuje mniejszym uszkodzeniem komórek oraz mniejszą utratą substancji odżywczych. Od niedawna dostępne w sprzedaży wyciskarki wolnoobrotowe z serii HR działają na takiej samej zasadzie jak Hurom HH. Każde z tych trzech urządzeń będzie bardzo mądrym wyborem oraz inwestycją w tak cenne zdrowie.