KORZYŚCI ZDROWOTNE Z JEDZENIA MANDARYNEK - SATSUMY
09 May 2019

KORZYŚCI ZDROWOTNE Z JEDZENIA MANDARYNEK - SATSUMY

Satsuma to rodzaj japońskiej mandarynki, który z pewnością każdy pokocha, ponieważ jest bez pestek, a jej obieranie jest bezproblemowe. Możesz się zastanawiać: dlaczego ma dziwnie brzmiącą nazwę? To dlatego, że owoce były pierwotnie uprawiane w Japonii, ale teraz można je znaleźć w różnych częściach świata.

To dobrze, ponieważ oznacza to, że coraz więcej osób może skorzystać z licznych korzyści, jakie przynosi satsuma. Jak można się spodziewać, owoc ten jest niesamowicie dobrym źródłem witaminy C, która jest dobra do wzmacniania układu odpornościowego i utrzymywania skóry w młodości i zdrowiu.

Satsumy zawierają wiele korzystnych składników odżywczych, z których większość zostanie wspomniana w dalszej części tego artykułu, ponieważ opiszemy, dlaczego warto spożywać te owoce i jakie korzyści zdrowotne zapewni włączenie ich do naszej diety.

Zwykle satsuma jest zjadana jak pomarańcza – obierasz ją i zjadasz jedną cząstkę za drugą. Ale w miejscach, w obfitujących w satsumy  jest często używana do pieczenia i przyrządzania dżemów i innych słodkich przysmaków. Istnieje wiele sposobów spożywania satsumy, abyśmy mogli skorzystać z ich korzyści zdrowotnych.

Oto kilka korzyści zdrowotnych płynących z jedzenia satsumy:

LEPSZE TRAWIENIE

Regularne jedzenie satsumy świetnie nadaje się do utrzymania układu trawiennego w doskonałym stanie. Sam akt jedzenia pomaga zwiększyć ilość enzymów trawiennych i soków, umożliwiając organizmowi odblokowanie wszystkich niezbędnych składników odżywczych w pożywieniu. Satsuma pomaga również zwiększyć populację pożytecznych bakterii znajdujących się w jelitach.

OBNIŻONE RYZYKO ZAPARĆ

Satsuma jest bogata w błonnik, dzięki czemu jest skutecznym środkiem zapobiegającym zaparciom. Włókno tworzy masę, która ułatwia dolnej części przewodu pokarmowego wydalanie produktów ubocznych trawienia, z których niektóre mogą być trujące. Nawiasem mówiąc, regularne spożywanie satsumy może również zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.

ZMNIEJSZA RYZYKO RAKA

Satsuma może pomóc nie tylko w przypadku raka jelita grubego, ale także wielu innych rodzajów raka. Naukowcy twierdzą, że szeroka gama składników odżywczych i związków obecnych w satsumie jest w stanie zapobiegać mutacji komórek, które potencjalnie mogą stać się komórkami rakowymi.

WZMOCNIONY UKŁAD ODPORNOŚCIOWY

Tak jak każdy inny rodzaj mandarynek na naszej planecie, satsuma jest bardzo bogata w witaminę C. Oznacza to, że regularne jedzenie tego owocu pochodzącego z Japonii może znacznie zmniejszyć ryzyko zakażenia górnych dróg oddechowych szczególnie w okresie zimna lub w sezonie, gdy panuje grypa.

PIĘKNA SKÓRA

Bogactwo witaminy C w satsumie nie tylko wzmacnia układ odpornościowy, ale także wpływa na piękną skórę. Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, który doskonale zwalcza nadmiar wolnych rodników, uszkadzających komórki skóry. Ponadto witamina C jest niezbędna do produkcji kolagenu, który chroni skórę przed zmarszczkami.

REGULUJE CIŚNIENIE KRWI

Satsuma dostarcza organizmowi potas, dzięki czemu wspomniane owoce są doskonałe dla osób z chorobami serca lub osób z wysokim ryzykiem zachorowania na tego typu choroby. To dlatego, że potas pomaga utrzymać normalne ciśnienie krwi, powodując rozluźnienie naczyń krwionośnych. Nawiasem mówiąc, potas także przyczynia się do wytrzymałości kości.

ZDROWE I MOCNE KOŚCI

Mówiąc o wytrzymałości kości, satsuma jest również dobrym źródłem wapnia. Wiadomo, że ten składnik odżywczy jest bardzo istotny dla wzmocnienia kości i powstrzymania osteoporozy. W połączeniu z regularnym schematem ćwiczeń regularne jedzenie satsumy może uratować kości przed osłabieniem i łamliwością.